livskampen

Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

Kampen med hälsan

Av Li - 28 januari 2012 22:15

Varje dag är annorlunda och jag mår på olika sätt, är läskigt när det vänder till det värre på ngr minuter.

Har ätit dåligt i flera dagar, får väl i mig runt 600 kcal per dygn vilket är fruktansvärt lite. Kan inte förstå att många vill leva med svält bara för att bli smal...världen är underlig!

Är kämpigt nu att få i mig mat, har gått ned i vikt såpass att jag inte kan hålla värmen...fryser konstant. Och är fruktansvärt trött, kroppen vill bara sova men inte jag!


Just nu plågar starka ledsmärtor mig, i alla leder och lederna i fingrarna är oxå inflamerade. Gör ont vad jag än gör med handen. Nervsmärtorna i h. hand som opererats har börjat igen, önskade dem kunde byta hand och arm, när jag ändå inte kan använda en förlamad hansd.

Även diskbråcket och en massa andra smärtor håller på och gnager dag in och dag ut trotts starka medeciner.

Har hänt mkt med hälsan under hösten till det värre, blir mer orkeslös och vill vissa dagar övertyga mig om att det inte är värt att gå upp ur sängen, att försöka leva dagen på bästa sätt.


Är så trött ikväll, har legat fr kl 17:00 då försäkringskassan bestämt det, men har ingen ork mer än att skriva lite rader här. Är inge motiverad, känns som det är lika bra att simma runt i sömnens värld. För om man fungerar vill man ju göra skillnad i världen, hjälpa andra och sig själv, känna värdighet och allt det där. Känner inget av det vilket leder till känslan av värdelöshet....för vad gör jag för nytta liggandes i sängen.

Dessa ord är eg inte den jag eg är utan mer hälsan som talar, för jag är så utpumpad, så trött, så utmattad. Mer än på ett ytligt plan.

Skulle vilja göra ngt roligt under helgen men har inge val än att ligga här ensam. Det bidrar med till att helhets måendet sänks och jag tappar all motivation....vill ju inte ha det så här!

gör vad jag kan...men vet inte hur länge det håller!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li - 14 september 2013 20:55

Är en mkt tuff period nu... Fick lämna bort min älskade katt jag haft i 8 år. Assistansen som skall ge mig liv håller på att braka samman och chefen har flytt och lämnat oss tillfälligt. Vården gav mig knappt hjälp nyligen när jag åkte in akut med...

Av Li - 7 september 2013 13:48


I söndags ploppade en inspiration upp skallen på mig  och jag vart mkt dragen åt att göra egna smycken. Varit nyfiken i många år men inte vågat, men köpte och beställde olika artiklar och började på en gång, helt utan erfarenhet plus att jag bara har...

Av Li - 7 september 2013 12:19


Så var man tillbaka här igen efter ett mkt långt uppehåll, velat skriva länge men inte haft orken pga sjukdom. Sen i vintras har mitt liv kantats av ett tiotal möten med döden men klarat livhanken trotts dåliga ods så ngt bra måste man ha gjort för a...

Av Li - 23 augusti 2012 22:29


I juni hadde min röst blivit svag och krasslig, hadde tid till en mkt bra logoped på USÖ i örebro och fick chockbeskedet att det förmodligen brodde på min sjukdom EDS, ngt som läkarna nekat till i flera år. Var helt bedövad veckorna efter. Runt två...

Av Li - 6 februari 2012 22:09

Helgen har varit sådär, mkt trötthet, migrän och tonvis med smärtor. Igår söndag var det lite bättre. Den inopererade PEGGEN jag har, har snaste 5 dagarna gjort alltmer ont, hårt runtom och rätt ont. I helgen började det bli rodnad runt och har int...

Presentation


Välkommen hit. Heter Li och är normalt sett en levnadsglad människa, lever dock i en sjuk kropp som hindrar livet mer och mer. Gillar att dela med mig av livet då det hjälper mig. Är 31 år men min kropp är 70-80 år. Fråga gärna om det är ngt! Är öppen å ä

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Omröstning

Vad är era favoriter husdjur?
 Tamråtta
 Katt
 Hund
 Häst
 kanin
 Marsvin
 Fåglar
 Reptiler
 Fiskar
 Möss
 Hamster
 Iller
 Chinchilla
 Degusråtta
 övriga djur

Senaste inläggen

Kategorier

Mina älskade orkideer

 

Min konst

 

Arkiv

Lämna ett avtryck

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Språk/Language


Skapa flashcards